Do zakresu działania biura Izby należy:
1) przedstawianie prezesowi wniosków usprawniających, wynikających z analizy realizacji zadań poszczególnych komórek organizacyjnych Izby,
2) przygotowywanie organizacyjne posiedzeń kolegium Izby,
3) organizowanie i obsługa szkoleń dla pracowników Izby,
4) obsługa kancelaryjna Izby, przyjmowanie, rejestrowanie i wysyłanie korespondencji,
5) gospodarka środkami rzeczowymi, drukami i formularzami, zaopatrzenie materiałowo- techniczne, zakup inwentarza ruchomego i materiałów, prowadzenie archiwum, itp.,
6) prowadzenie spraw osobowych oraz załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników Izby,
7) kontrola dyscypliny pracy,
8) prowadzenie spraw zakładowej działalności socjalnej (zakładowy fundusz socjalny, zakładowy fundusz mieszkaniowy),
9) przygotowanie propozycji w zakresie gospodarowania etatami i funduszem wynagrodzeń Izby,
10) realizowanie, we współdziałaniu z wydziałami, planu finansowego,
11) współdziałanie z zakładami służby zdrowia w zakresie opieki nad zdrowiem pracowników,
12) prowadzenie spraw pieczęci i tablic urzędowych,
13) prowadzenie spraw przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy,
14) przygotowanie projektów i realizacja umów cywilno-prawnych związanych z eksploatacją i utrzymaniem pomieszczeń biura i zespołów zamiejscowych,
15) prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodów,
16) prowadzenie spraw związanych z naprawami i konserwacją sprzętu biurowego i pomieszczeń,
17) prowadzenie ewidencji skarg i wniosków,
18) zabezpieczenie majątku Izby,
19) maszynopisanie,
20) dbanie o sprawność sprzętu technicznego,
21) zapewnienie warunków lokalowych, wyposażenie w sprzęt, materiały i zbiory aktów prawnych regionalnej komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych i rzecznika dyscypliny.