Komunikat
w sprawie udzielania przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Lublinie wyjaśnień w sprawach dotyczących stosowania przepisów o finansach publicznych
Od 1 stycznia 2010 r. regionalne izby obrachunkowe zobowiązane zostały – w myśl art. 13. pkt 11. ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych – do udzielania wyjaśnień w sprawach dotyczących stosowania przepisów o finansach publicznych – na wystąpienia podmiotów wymienionych w art. 1. ust. 2. tej ustawy, tj.:
- jednostek samorządu terytorialnego,
- związków metropolitalnych,
- związków międzygminnych,
- stowarzyszeń gmin oraz stowarzyszeń gmin i powiatów,
- związków powiatów,
- związków powiatowo-gminnych,
- stowarzyszeń powiatów,
- samorządowych jednostek organizacyjnych, w tym samorządowych osób prawnych,
- innych podmiotów, w zakresie wykorzystywania przez nie dotacji przyznawanych z budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Lublinie uprzejmie informuje, że:
1) będzie udzielała wyjaśnień w zakresie stosowania przepisów o finansach publicznych na pisemny wniosek podmiotu wskazanego w art. 1. ust. 2. ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych, podpisany przez jego kierownika (wniosek powinien być złożony wyłącznie na formularzu, którego wzór udostępniony jest poniżej),
2) wniosek powinien zawierać wskazanie przepisu z zakresu finansów publicznych, budzącego wątpliwości interpretacyjne, z podaniem proponowanego rozwiązania problemu i właściwej oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego lub przyszłego zdarzenia,
3) wniosek nie może dotyczyć prośby o wskazanie sposobu rozwiązania konkretnej i indywidualnej sprawy,
4) wyjaśnienia udzielane przez Izbę nie są wiążące dla wnioskującego o udzielenie wyjaśnień, jak również dla Kolegium Izby. Wyjaśnienia nie są bowiem aktami nadzoru.